Pages

2010年2月20日 星期六

我要去澳洲-第一站很重要 但我選擇比較少人的那邊

年假的同學會上

正好遇到了幾位曾經有打工度假過的同學

現在打工度假真的十分盛行



當對方興奮的問我 什麼時候要去 要去哪裡



我說 五月 伯斯

對方立刻給了我一個難看的皺眉

似乎已經說明了一切---

這是個完全愚蠢的決定



五月的伯斯是淡季

去那邊工作機會相對的減少

而且天氣又冷

聽到這邊 心也冷了一半



對於自己當初衝動的決定

並沒有後悔

我習慣樂觀的看待還沒發生的事情

同時 心裡也浮現起那句

I took the one less traveled by



沒錯 既然不能改變路線

只能改變想法跟作法了

絕對不能還沒踏出門

就被心魔給打倒













The Road Not Taken



Two roads diverged in a yellow wood,



And sorry I could not travel both



And be one traveler, long I stood



And looked down one as far as I could



To where it bent in the undergrowth;



Then took the other, as just as fair,



And having perhaps the better claim,



Because it was grassy and wanted wear;



Though as for that, the passing there



Had worn them really about the same,



And both that morning equally lay



In leaves no step had trodden black.



Oh, I kept the first for another day!



Yet knowing how way leads to way,



I doublted if I should ever come back.



I shall be telling this with a sigh



Somewhere ages and ages hence:



Two roads diverged in a wood, and I-



I took the one less traveled by,



And that has made all the difference.

沒有留言: